Центр надання адміністративних послуг
Інформація оновлена 18.12.2019 року
Загальні відомості про Центр надання адміністративних послуг
Положення про Центр надання адміністративних послуг Кролевецької районної державної адміністрації
Регламент Центру надання адміністративних послуг Кролевецької районної державної адміністрації (зміни внесені розпорядженням голови Кролевецької районної державної адміністрації від 12.11.2014 № 503-ОД)
Перелік адміністративних послуг
Перелік суб’єктів надання адміністративних послуг та перелік адміністративних послуг (із зазначенням зразків заяв, інформаційних та технологічних карток)
Про роботу Центру надання адміністративних послуг Кролевецької районної державної адміністрації
за 2019 рік
Центр надання адміністративних послуг Кролевецької районної державної адміністрації (ЦНАП) - це постійно діючий робочий орган, в якому послуги надаються через сектор надання адміністративних послуг відділу економічного розвитку і торгівлі Кролевецької районної державної адміністрації.
ЦНАП Кролевецької РДА у 2019 році змінив своє місце розташування, з 28 жовтня 2019 року працівники ЦНАП здійснюють прийом громадян в приміщенні Кролевецької ОТГ за адресою м.Кролевець, вул. Грушевського, 19. За підтримки Програми «U-LEAD з ЄВРОПОЮ» при Кролевецькій ОТГ створено спільний Центр надання адміністративних послуг ОТГ та РДА.
Метою створення об’єднаного Центру, тобто роботи двох центрів надання адміністративних послуг в одному приміщенні – є організація надання максимально необхідного громадянам та суб’єктам господарювання міста Кролевець та всього Кролевецького району, переліку адміністративних послуг, загальне покращення обслуговування, комплексний підхід до надання адміністративних послуг в одному приміщенні.
Головами міської ради та районної державної адміністрації підписано Меморандум про співпрацю у сфері надання адміністративних послуг та укладено договір оренди частини нежитлового приміщення Кролевецької ОТГ.
Загальна площа приміщення спільного міськрайонного ЦНАП складає 155 кв. м., з них зона прийому та обслуговування 94 кв.м., зона очікування – 53 кв.м. Приміщення ЦНАП відповідає вимогам Закону України «Про адміністративні послуги», приміщення забезпечено офісними меблями та комп’ютерною технікою, пристосовано для відвідувачів з обмеженими фізичними можливостями. В зоні прийому розташовано дитячий куточок для відвідувачів з дітьми, в Центрі працює електронна черга. Суб’єкти звернення мають можливість заповнити документи в зручних умовах, згідно з розроблених зразків. В приміщенні ЦНАП встановлено інформаційні стенди, скриньку для висловлення зауважень і пропозицій, щодо якості надання адмінпослуг.
Центр надання адміністративних послуг Кролевецької райдержадміністрації надає послуги суб’єктам звернення, відповідно до оновленого переліку, затвердженого розпорядженням голови Кролевецької РДА від 12.11.2019 № 345-ОД. Суб’єктами надання адміністративних послуг є: відділ у Кролевецькому районі Головного управління Держгеокадастру у Сумській області, Головне територіальне управління юстиції у Сумській області, Управління Держпродспоживслужби в Кролевецькому районі, виконавчий комітет Кролевецької міської ради, районний сектор управління Державної міграційної служби в Кролевецькому районі, Кролевецький районний сектор Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області, Кролевецька районна державна адміністрація та сільські ради району.
За 2019 рік до ЦНАП надійшло 28608 звернень громадян за отриманням адміністративних послуг, переважна частина їх 97 % – послуги відділу у Кролевецькому районі Головного управління Держгеокадастру у Сумській області.
Також у зв’язку з впровадженням надання адміністративних послуг в електронній формі, а саме надання витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, витягів з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, за звітний період через Центр видано близько 2,5 тис. адміністративних послуг в електронній формі.
За підсумками 2019 року суб’єктам звернення направлено 9 відмов у наданні адміністративних послуг через невідповідність поданих документів вимогам чинного законодавства (від відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства та відділу у Кролевецькому районі Головного управління Держгеокадастру у Сумській області).
Пунктом 8 Меморандуму про співпрацю між міською радою та районною державною адміністрацією обумовлено, що зарахування плати за надання адміністративних послуг, які надаються Центром, здійснюється з урахуванням вимог бюджетного законодавства та на основі розподілу заяв суб’єктів звернень відповідно до їх місця реєстрації та/або місця знаходження майна. Так у 2019 році до районного бюджету за надання платних адміністративних послуг надійшло 271,2 тис. грн.
Однією з нагальних проблем, що виникає при прийомі платних адмінпослуг, є необхідність суб’єкту звернення в першу чергу здійснити оплату за надання послуги та надати адміністратору ЦНАП квитанцію, тільки після цього заповнюється заява та приймається повний пакет документів на отримання адміністративної послуги. Найближче до ЦНАП відділення ПриватБанку нещодавно було закрито, залишився термінал, але як показує практика, не кожен житель сільської місцевості вміє ним користуватися. Тому в кінці 2019 року проведено перемовини з керівництвом АТ «Державний ощадний банк України» щодо встановлення на робочому місті працівників ЦНАП Кролевецької РДА терміналу для оплати карткою. Договір на еквайрингове обслуговування № 034-140120-1 від 14.01.2020 між акціонерним товариством «Державний ощадний банк України» та Кролевецькою РДА укладено. Згідно даного договору, на столі адміністратора буде встановлено термінал для оплати карткою. За наявності банківської картки, відвідувачі матимуть можливість здійснювати платежі за надання адміністративних послуг прямо в ЦНАП.
На виконання листа Міністерства соціальної політики України від 18.12.2019 № 218780/2-1951 щодо надання послуг соціального характеру в ЦНАП та розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 № 523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг», розпочато підготовку щодо впровадження надання соціальних послуг через Центр надання адміністративних послуг Кролевецької РДА.
Після визначення переліку послуг, який планується надаватися виключно через ЦНАП, затвердження інформаційних та технологічних карток управлінням соціального захисту населення Кролевецької РДА, буде підписано Меморандум про співпрацю, внесено зміни до розпорядження про затвердження переліку адміністративних послуг, інформаційні та технологічні картки розміщено на веб-сайті органів влади та в центрі надання адміністративних послуг. Після чого, ЦНАП Кролевецької РДА буде готовий до надання якісних адміністративних послуг соціального характеру жителям району.
Згідно штатного розпису до складу сектору надання адміністративних послуг входить державний реєстратор, який опікується архівом реєстраційних справ, який розташовано за адресою вул. Європейська, 15, четвертий поверх.
За 2019 рік до архіву Кролевецької РДА надійшло 10708 реєстраційних справ та 7600 долучень до реєстраційних справ, з яких:
- до архіву державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - 10477 реєстраційних справ та 7445 долучень до них;
- до архіву реєстраційних справ, сформованих у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи отримано 231 справу та 155 долучень.
Реєстраційні справи до архіву нерухомого майна, фізичних та юридичних осіб підприємців, надходили від державних реєстраторів та нотаріусів з усієї України.
Відправлено іншим суб’єктам державної реєстрації 8 реєстраційних справ, у зв’язку зі зміною суб’єктом місця реєстрації.
Відповідно до пункту 6 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно» передбачено, що витребування (вилучення) реєстраційних справ або документів із них здійснюється виключно за рішенням суду. Так з архіву нерухомого майна, згідно Ухвали Сумського окружного Адміністративного суду Сумської області, за звітний період було вилучено дві реєстраційні справи.
На виконання вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань», з метою реалізації державної політики в сфері релігії, реєстраційні справи релігійних організацій в кількості 23 штук, що зберігалися в архіві Кролевецької РДА, було згідно акту приймання-передачі передано до Сумської обласної державної адміністрації.
Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», у разі прийняття рішення про тимчасове блокування або анулювання доступу державного реєстратора до Державного реєстру прав, скасування акредитації суб’єкта державної реєстрації прав, Міністерство юстиції України вирішує питання про передачу на розгляд суб’єкту державної реєстрації прав, що забезпечує зберігання реєстраційних справ у паперовій формі, документів, що подані для проведення реєстраційних дій та перебувають на розгляді у відповідного державного реєстратора, акредитованого суб’єкта державної реєстрації прав. Так, після скасування акредитації суб’єкта державної реєстрації реєстратора КП "Реєстраційно-інвентаризаційна служба" Садівської сільської ради Сумської області, право на обробку заяв реєстраційних справ було передано державному реєстратору ЦНАП Кролевецької РДА. Під час обробки даних заяв було зареєстровано право власності на об’єкт нерухомого майна, прийнято рішення відповідно до іншого речового права – оренда, заявнику надано витяги з Державного реєстру прав в паперовій формі.
Працівники центру надання адміністративних послуг Кролевецької райдержадміністрації протягом 2019 року підвищували свою кваліфікацію щодо професійних навичок. Так, з метою виконання Декларації про наміри щодо створення спільного Центру надання адміністративних послуг ОТГ та РДА, технічного завдання щодо створення ЦНАП у рамках фази впровадження програми «U-LIAD з ЄВРОПОЮ» та Меморандуму про співпрацю у сфері надання адміністративних послуг між Кролевецькою міською радою та Кролевецькою РДА, в липні та грудні 2019 року працівники ЦНАП пройшли навчання на базі Кролевецької міської ради за участі тренерів Програми «U-LEAD з ЄВРОПОЮ».
На виконання наказу Міністерства юстиції України від 18.07.2019 № 2185/5 «Про заходи щодо посилення збереження та захисту даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», яким передбачено проведення верифікації та актуалізації відомостей про користувачів Єдиних та Державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, державний реєстратор та керівник ЦНАП, який згідно посадових обов’язків заміняє державного реєстратора, успішно пройшли верифікацію в ДП «Національні інформаційні системи» м. Суми.
Протягом звітного періоду працівниками ЦНАП постійно надавалися консультації щодо необхідного переліку документів суб’єктам звернення, в тому числі у телефонному режимі. Забезпечувалося повідомлення про результат надання адміністративної послуги через телефоні дзвінки, відправку «Новою поштою», Укрпоштою, кур’єрами «Нової пошти». Проводилися роз’яснення щодо відмов у наданні адміністративних послуг, через невідповідність наданих документів вимогам чинного законодавства.
Робота Центру проводилася у тісній співпраці із суб’єктами надання адміністративних послуг. Останніми надавалася консультативна допомога при виникненні питань, що дозволяло якісно та в строк надавати адміністративні послуги суб’єктам звернення.