Районна газета

Економічний розвиток

Інформація оновлена 18.08.2017

Програма економічного і соціального розвитку Кролевецького району на 2017 рік

Інформація про підсумки виконання Програми економічного і соціального розвитку Кролевецького району за 2016 рік

Загальний огляд промисловості Кролевецького району

Управління комунальним майном

До уваги споживачів!

На адресу Держпродспоживслужби в Сумській області надходять чисельні скарги на порушення прав споживачів при придбанні взуття.

Поради споживачу при купівлі взуття

Суб'єкт господарської діяльності, що здійснює роздрібну торгівлю взуттям, повинен забезпечити покупцям зручні умови для ознайомлення, вибору та примірки взуття. Для цього торговельні (демонстраційні) зали обладнуються банкетками або ослонами, підставками, дзеркалами, килимками, ріжками. Інформація про розміри взуття надається в метричній та штихмасовій системах нумерації. Згідно правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, продаж взуття в торговельних підприємствах, де відсутні умови для примірювання, забороняється. Перед тим як, приміряти взуття, необхідно звірити маркувальні дані на ньому. На кожній напівпарівзуття повинно бути нанесене маркування(на внутрішній підкладці взуття та устілці) із зазначенням: товарного знака підприємства-виробника; номера моделі (артикула); розміру, повноти; дати виготовлення (місяць, рік); для вітчизняного взуття зазначення нормативного документа. На поверхні коробки взуття повинна бути етикетка з нанесенням відповідного маркування: найменування підприємства-виробника, його адреса; номер моделі (артикул); розмір, повнота; колір; дата виготовлення. Впевнившись, що маркувальні дані на коробці взуття відповідають маркувальним даним на самому взутті, споживач може приступити до його примірки. Приміряти взуття необхідно на обидві стопи, бажано постояти і ньому та впевнитись, що воно не тисне. Якщо взуття підійшло по розміру далі потрібно оглянути взуття на предмет його якості.

Купуючи взуття необхідно вимагати у продавця інформацію про: склад сировини, з якого воно виготовлено (натуральні чи штучн матеріали),про умови використання та догляду за взуттям (інструкція повинна бути вкладена в пакувальну тару взуття),гарантійні терміни носіння взуття.

Касовий чи товарний чек потрібно зберігати протягом гарантійного терміну його носіння. У торговельному (демонстраційному) залі на видному місці обов'язково вивішується інформація про гарантійні терміни взуття, що є у продажу, їх обчислення з урахуванням сезонності. Гарантійні терміни визначаються від дня продажу або відповідного сезону і встановлюються виробником або суб’єктом господарювання.

Згідно Закону України „Про захист прав споживачів” гарантійний строк - строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту) або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг. Стосовно продукції, на яку гарантійні строки або строк придатності не встановлено, споживач має право пред'явити продавцю(виробнику, виконавцю) відповідні вимоги, якщо недоліки було виявлено протягом двох років.

Сезонність носіння взуття (Наказ Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 19.03.94р. № 172).

Початок відповідного сезону на взуття:

>       зимового асортименту - з 15 листопада по 15 березня

>       весняно-осіннього асортименту - з 15 березня по 15 травня та з 15 вересня по 15 листопада

>       літнього асортименту - з 15 травня по 15 вересня.

У гарантійні терміни на сезонні товари не включається час іншого сезону (міжсезонний період).

Дії споживача у випадку, якщо у взутті протягом гарантійного терміну носіння виявились недоліки виробничого характеру (скриті недоліки). В першу чергу потрібно звернутися з письмовою заявою до суб‘єкта господарювання, у якого було куплено взуття. При цьому необхідно в обов‘язковому порядку пред‘явити документ, який засвідчує факт купівлі (касовий або товарний чек). Письмову заяву необхідно надати у двох примірниках. На другому примірнику, який залишається у споживача, суб‘єкт господарювання повинен зробити відмітку про прийняття заяви до розгляду (дата, прізвище особи, яка прийняла заяву). У випадку, коли суб‘єкт господарювання відмовляється прийняти заяву, необхідно один екземпляр направити на його адресу поштою з повідомленням про вручення.

Згідно із ст. 8 Закону України “Про захист прав споживачів” споживач, в порядку та строки, що встановлені законодавством, має право: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний з числа наявного у продавця (виробника) товару. За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом 14 днів або за домовленістю сторін. У разі коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов'язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника), а якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання чи зберігання або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

Права споживача при придбанні взуття належної якості

Споживач має право обміняти взуття належної якості на аналогічне у продавця, в якого він був придбаний, протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо воно не задовольнило його за формою, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Обмін взуття належної якості провадиться, якщо воно не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби,      ярлики,      а також розрахунковий         документ,виданий споживачеві разом з проданим товаром. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. При розірванні договору     купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, або в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

 

До уваги підприємців та споживачів!

У відповідності до Постанови КМУ від 16 грудня 2015 року № 1092 «Про утворення територіальних органів Державної служби з питань харчових продуктів та захисту споживачів» інспекція з питань захисту прав споживачів в Сумській області реорганізована в управління захисту споживачів шляхом приєднання до Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області.

Згідно п.10 Постанови КМУ від 15 червня 2006 року № 833 «Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» суб’єкт господарювання повинен забезпечити наявність на видному та доступному місці куточка покупця в якому зазначити адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів.

Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області знаходиться за новою адресою: м.Суми, вул. Гамалія, 25, телефон 77 - 90 - 42, 77- 90 - 45.