Районна газета

Розвиток підприємництва

Інформація оновлена 26.05.2017 року

Програма розвитку малого та середнього підприємництва в Кролевецькому районі на 2017-2018 роки

 

 

ОГОЛОШЕННЯ:

ДО УВАГИ СПОЖИВАЧІВ!

Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» при придбанні товарів або замовленні послуг споживач повинен вимагати чек, квитанцію, договір або інший документ, які дають підставу пред’являти претензії суб’єкту господарської діяльності у разі встановлення порушення прав споживача.

Такий документ повинен містити наступну інформацію:

- найменування продавця, його місцезнаходження;

- основні характеристики товару, ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати;

- порядок прийняття претензій;

- гарантійні зобов’язання та інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом товару;

- інші умови поставки або виконання договору;

- мінімальна тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки;

- період прийняття пропозицій;

- порядок розірвання договору.

Відсутність такого документу призводить до того, що інспектори  Держпродспоживслужби не в змозі надати допомогу та захистити Вас як споживача.

 

ДО УВАГИ СУБ’ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ!

Кролевецька районна державна адміністрація повідомляє, що частиною другою статті 5 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» визначено суб’єктами первинного фінансового моніторингу, яким необхідно пройти навчання, а саме:

- банки, страхові та інші фінансові установи;

- оператори поштового зв’язку, інші установи, які проводять фінансові операції з переказу коштів;

- суб’єкти підприємницької діяльності, які надають посередницькі послуги під час здійснення операцій з купівлі-продажу нерухомого майна;

- суб’єкти підприємницької діяльності, які здійснюють торгівлю за готівку дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та виробами з них;

- нотаріуси, адвокати, аудитори, суб’єкти господарювання, що надають послуги з бухгалтерського обліку, юридичні послуги.

Навчання можна пройти на базі «Навчально-методичного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань фінансового моніторингу в сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванням тероризму»

Більш детальну інформацію можна отримати на офіційному Веб-сайті Центру: http://finmonitoring.in.ua /  

Інформація про навчально-методичний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань фінансового моніторингу в сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванням тероризму

 

ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ В ЗАСТОСУВАННІ КАСОВИХ АПАРАТІВ (PPO) В 2017 РОЦІ

7 квітня 2017 року опублікований  Перелік груп технічно складних  побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантій заміні, з метою застосування реєстраторів розрахункових операцій. Даний перелік доповнює Закон № 1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України».

Нагадаємо, що згідно із Законом, всі продавці «технічно складних побутових товарів», що входять до Переліку, зобов'язані застосовувати касові апарати (РРО), незалежно від обороту та організаційної форми. У той же час, для споживачів фіскальний чек стає обов'язковим для підтвердження власних прав на гарантійне обслуговування і обмін. 

Отже, до Переліку груп технічно складних побутових товарів для використання РРО увійшли:

  • Побутова техніка (духовки, плити, пилососи)
  • Опалювальне, кліматичне та холодильне побутове обладнання (кондиціонери, котли, бойлери, каміни, холодильники та ін.)
  • Садовий та сільськогосподарський технологічний інвентар (газонокосарки, мотокоси та ін.)
  • Ручні інструменти з електричним та неелектричним двигуном (дрилі, перфоратори, шліфмашинки та ін.)
  • Комп'ютерна техніка, електроніка, аксесуари - ноутбуки, планшети, електронні книги, керма та ін.
  • Пристрої для запису та зберігання інформації (зовнішні жорсткі диски, дисководи та ін.)
  • Телефонні апарати всіх типів (смартфони, міні-АТС, радіостанції, домофони)
  • Офісне обладнення (МФУ, шредери, лічильники банкнот та ін.)
  • Швейні та в'язальні машини, оверлоки та ін.
  • Акустична, фото- і відеоапаратура: колонки, фотоапарати, відеореєстратори, домашні кінотеатри
  • Геолокаційне обладнення: GPS-навігатори
  • Монітори та проектори
  • Обладнення для сигналізації
  • Деякі транспортні засоби: мопеди, гіроскутери, електросамокати тощо
  • Оптичні прилади (лінзи, окуляри віртуальної реальності та ін.)
  • Вимірювальна апаратура: метеостанції, лічильники
  • Дитячі транспортні засоби і технологічні іграшки
  • Годинники та їх різновиди, включаючи спортивні браслети (фітнес смарт-браслети)
  • 3D принтери
  • Тощо

Враховуючи те, що Постанова №231 була опублікована 7 квітня 2017 року, Перелік набере чинності через 30 днів, тобто 7 травня 2017 року. 

 

ДО УВАГИ СУБ'ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ! 

Шановні колеги!

   В рамках двостороннього співробітництва між урядом України та урядом Федеративної Республіки Німеччина Міністерство економічного розвитку і торгівлі України та Федеральне міністерство економіки і енергетики реалізують Програму для підприємств з експортно-імпортним потенціалом і менеджерів «Fit for partnership with Germany (Готові до співпраці з Німеччиною)». Генеральним менеджером цієї Програми є німецьке Товариство з міжнародного співробітництва GIZ GmbH.

   Програма передбачає набуття менеджерами міжнародних управлінських навичок та дає змогу встановити прямі контакти з німецькими компаніями. Окрім того, учасники зможуть безпосередньо ознайомитися з німецьким обладнанням і технологіями.

     Міністерство економічного розвитку і торгівлі України разом з GIZ планують проведення конкурсного відбору претендентів на стажування у Німеччині, який буде проводитися у м. Суми у період 9-11 березня 2016 року на базі Сумської обласної державної адміністрації. 

Fit for partnership with Germany Партнерство з Німеччиною http://ukraine.managerprogranim.de

   Дана програма є елементом зовнішньоекономічної політики Німеччини і шляхом стажувань в Німеччині сприяє виходу українських підприємств на міжнародні ринки, пошуку шляхів реструктуризації підприємств, підвищенню кваліфікації українських менеджерів через отримання ними нових компетенцій в сферах ведення бізнесу з німецькими та іншими іноземними партнерами, ведення переговорів з представниками інших країн та ін.

   У 2016 році українським менеджерам/підприємцям і підприємствам пропонуються стажування за напрямками:

-     Економічна кооперація без галузевої специфіки (мова - англійська)

-     Економічна кооперація з галузевою специфікою *:

  1. Економічна кооперація у сфері енергоефективності в промисловості (мова - англійська).
  2. Економічна кооперація у сфері енергоефективності у будівництві і санації будівель і споруд (мова - російська).
  3. Економічна кооперація у сфері харчової промисловості (мова - англійська).
  4. Економічна кооперація у секторі охорони здоров'я (мова - англійська).
  5. Економічна кооперація в аграрному секторі (мова - російська). Тривалість стажування: один місяць.

     Умови фінансування: Уряд Федеративної Республіки Німеччина, Федеральне міністерство економіки і енергетики (проживання, харчування, проїзд по Німеччині, стипендія за рахунок приймаючої сторони; проїзд від України до Німечинни та від Німеччини до України - за рахунок підприємства, яке рекомендує претендента на стажування, або за кошти претендента). Вимоги до кандидатів на стажування у Німеччині:

  • наявність вищої освіти;
  • досвід роботи у сфері економіки та підприємництва щонайменше 1 рік;
  • знання англійської або німецької мови;
  • вік не старший за 45 років. Конкурсний відбір у групу стажерів

   Для участі у стажуванні кандидат має пройти співбесіду з членами німецько-української відбіркової комісії, до складу якої входять представники GIZ.

Для проходження співбесіди кандидати мають подати наступні документи:

  • анкету кандидата;
  • рекомендацію керівника;
  • проектне завдання;
    • за можливістю - список німецьких фірм, з якими стажер хотів би встановити контакти під час стажування;
    • за можливістю - матеріали (буклети, флайери, фотокартки, візитні картки, зразки продукції тощо) для презентації свого підприємства перед німецькими компаніями.

Співбесіда проводиться мовою стажування. Процедура проведення співбесіди з претендентами на стажування

  1. Співбесіда триває в середньому 20 хвилин.
  2. У процесі співбесіди з'ясовуються:
  • Рівень знання іноземної мови (у кожному окремому випадку).
    • Мета і конкретні завдання стажування, очікувані результати, спрямовані на здійснення конкретної коопераційної ідеї щодо співпраці з німецьким бізнесом, підвищення ефективності підприємства, організації, де працює спеціаліст.
    • Підприємства, організації, на яких претендент має намір встановити контакти.
  1. Для прийняття рішення щодо відбору на стажування або відмови від стажування першочергове значення мають знання іноземної мови, рівень професійної підготовки, можливість двостороннього економічного співробітництва. Додаткові бали претендент отримує за знання інших іноземних мов, комунікабельність, вміння проявлять гнучкість у прийнятті рішень тощо.
  2. Під час співбесіди претендент попереджається про те, що:
  • Якщо до від'їзду у країну стажування претендент змінить місце роботи та свої наміри щодо місця стажування, то він повинен заздалегідь повідомити про це Департамент, який надасть відповідну інформацію організаторам стажування.

   Результати співбесіди повідомляються кандидатам через три тижні.

   Організаційне забезпечення реалізації Програми в нашій області, прийом документів на участь у конкурсному відборі на стажування здійснюється Департаментом економічного розвитку і торгівлі Сумської обласної державної адміністрації (тел. (0542) 62-08-47).

 

 Шановні колеги!

  Рада голів державних адміністрацій у рамках співпраці з американською Комерційною Службою, яка є представником Департаменту Торгівлі США при Посольстві Сполучених Штатів Америки в Україні, інформує про можливість для українських компаній-імпортерів отримати допомогу у пошуках партнерів зі США.

  Місія Американської Комерційної Служби (АКС): допомогти українським компаніям імпортерам виявити ділові можливості у США, знайти найкращих постачальників у США, та сприяти імпорту американських товарів і послуг до України.

Послуги АКС:

  1. Фахові консультації експертів рннку;
  2. Пошук бізнес партнерів;
  3. Супровід виставок у США;
  4. Міжнародні виставки.

      У разі наявності потенційних замовлень (запитів на пошук партнерів/товарів/послуг) від підприємств розташованих у ваших адміністративно-територіальних одиницях просимо надсилали Анкети (українською, російською, англійською мовами), виключно згідно з наведенню формою, на електронну пошту: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .

      Зразок Анкети розміщено на офіційному сайті РГДА, у розділі «РГДА», підрозділ «Документи», пункт 11, за гіперпосиланням: http://glavrada.org/files/appl-f-demand.xls

       Більш детальну інформацію про Американську Комерційну Службу можна отримані з веб-сторінкн Служби: http://www.buyusa.gov/Ukraine/ .

Шановні колеги!

Рада голів державних адміністрацій у рамках співпраці з Американською Комерційного Службою Посольства Сполучених Штатів Америки в Україні і Програмою 8АВГГ, яку спонсорує Міністерство Торгівлі США, інформує про відкриття нової програми бізнес стажування для фахівців з України за напрямом «Управління ланками поставок».

Термін стажування: з 26 березня до 16 квітня 2016 року.

Звертаємо увагу! Анкети на конкурс щодо участі у Програмі стажування приймаються до 15 січня 20І6 року.

Програма стажування розроблена для фахівців у галузях:

  • Виробників харчових продуктів та напоїв, сільськогосподарської та фармацевтичної продукції, продукції легкої промисловості, товарів народного споживання, побутової електронної техніки;
  • Мереж роздрібної торгівлі, супермаркетів, Інтернет магазинів.
  • Логістичних компаній та ЗРІ, операторів (представників логістичних послуг).

Вимоги до кандидатів:

  • Від 3 років досвіду на керівній посаді:
  • Керівна посада у своїй компанії;

  Володіння англійською мовою не є обов'язковим.

Кандидати повинні відповідати за декілька напрямків ланки постачання.

Колишні випускники програми SАВІТ не можуть подавати документи на Програму. Розгляд і відбір кандидатів на участь у Програмі буде проводити Міністерство торгівлі США.

Учасникам Програми Уряд США організує і сплатить переліт з Києва до США і з США до Києва, проживання, програму учбових занять, послуги перекладачів у робочі години, медичну страховку і стипендію у розмірі 400 доларів США для оплати харчування і на непередбачені витрати на весь термін стажування.

Більш детальну інформацію про Програму, умови участі, зразок Анкети на участь. Інструкцію з заповнення Анкети можна отримати на офіційному саійгі РГДА, у розділі «РГДА», підрозділ «Документи», пункт 9, за гіиерпосиланням: http://www.glavrada.org/index.php?id=62 

Всі додаткові питання щодо Програми, документів, вимог участі тощо спрямовувати до координатора програми SABIT при Посольстві Сполучених Штатів Америки у Києві

Наталії Шкнеєвої за координатами:

E-mail: Natalііа Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Тел.+ 38 044 521 5222  

Мобільний: + 38 095 274 02 15    

Факс:+38 044 521 5430.

Заповнені Анкети, оформлені виключно відповідно до вимог Інструкції з заповнення, надсилати за вказаними координатами.



ДО УВАГИ СУБ'ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ! 

З 09 до 11 квітня 2015 року в приміщенні Державного підприємства «Національний центр ділового та культурного співробітництва «Український дім (м.Київ, вул.Хрещатик, 2) за підтримки Державного управління справами відбудеться Всеукраїнський благодійний Великодній ярмарок.

Основною метою заходу є підтримка вітчизняних товаровиробників, підвищення якості та конкурентоспроможності вітчизняної продукції, а також популяризація унікальних традицій та культури нашої держави.

Запрошуємо підприємства харчової промисловості, народних майстрів, підприємства з продажу подарунків та сувенірної продукції прийняти активну участь.

Контактні телефони організаторів заходу в місті Києв: (044) 278-84-90, (067) 434-68-44.

 

ОГОЛОШЕННЯ:

ДО УВАГИ СУБЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СФЕРІ ПЕРУКАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ!

 На виконання п. 17, ст. 4 Закону України від 23.12.2011р. № 2861-У1 «Про протидію поширенню хвороб, зумовлених вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ) та правовий  і соціальний захист людей, які живуть з ВІЛ» щодо Державної гарантії у сфері протидії поширенню хвороб, зумовлених ВІЛ – на Державну санітарно-епідеміологічну службу в цілому і лабораторні центри зокрема покладається Державний санепіднагляд та проведення моніторингових досліджень «за безпекою лікувально-діагностичного процесу в закладах охорони здоров’я усіх форм власності, а також при наданні громадянам косметологічних, перукарських та інших послуг, пов’язаних з порушенням цілісності шкіри та/або слизових оболонок» вам необхідно надати інформацію до відділення особливо-небезпечних інфекцій ДУ «Сумський обласний лабораторний центр Держсанепідслужби України» для проведення моніторингових досліджень стану епідблагополуччя в указаних закладах:

-  наявність обладнання для стерилізації робочого інструментарію (кількість, тип – парові та інші);

-  де та як проводиться прання захисного одягу для персоналу та білизни для клієнтів;

- результати лабораторних даних щодо стану мікробіологічного забруднення повітря, в тому числі коковою мікрофлорою;

-  лабораторних даних змивів з обладнання, одягу та рук персоналу на бактерії кишкової палички;

- результати лабораторних даних на наявність кліщів Демодекс;

- результати лабораторних досліджень стану повітря робочої зони щодо концентрації хімічних речовин, які утворюються при наданні перукарських послуг.

 

 

ОГОЛОШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ НА
НАДАННЯ ФІНАНСОВОЇ ПІДТРИМКИ

   Комунальна установа «Сумський обласний фонд підтримки підприємництва» Сумської обласної ради оголошує конкурс з визначення суб’єктів малого та середнього підприємництва для надання фінансової підтримки за рахунок коштів обласного бюджету (далі Конкурс).
   Конкурс проводиться відповідно до рішення Наглядової ради Фонду від 07 серпня 2014 року (протокол №46) та Положення про проведення конкурсу з визначення суб’єктів малого та середнього підприємництва для надання фінансової допомоги, затверджене рішенням Наглядової ради від 07.08.2014 року (протокол №46).
   Іформація про умови проведення конкурсу та документи необхідні для прийняття участі у конкурсі розміщено на сайті bizhelp.in.ua.
   Документи приймаються протягом 20 календарних днів з дня опублікування оголошення за адресою: м. Суми, вул. Кооперативна, 3, 2-й поверх.
   Кінцевий строк подачі документів 1 вересня 2014 року о 17 год. 30 хв.
   Телефони для довідок (0542)659-117, електронна адреса Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. , сайт bizhelp.in.ua.

ОГОЛОШЕННЯ:

ДО УВАГИ СУБ'ЄКТІВ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ! 



Відповідно до Закону України від 25 березня 2014 р. № 1155-VII «Про внесення змін до деяких законів України щодо включення відомостей про діючих юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців до Єдиного державного реєстру» усі діючі юридичні особи та фізичні особи-підприємці, створені та зареєстровані до 1 липня 2004 року, відомості про яких не включені до Єдиного державного реєстру, зобов’язані подати державному реєстратору згідно з вимогами статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» реєстраційну картку для включення відомостей про них до Єдиного державного реєстру.

ОГОЛОШЕННЯ:

ДО УВАГИ СУБ'ЄКТІВ ОЦІНОЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ! 

Оголошується конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності на право проведення незалежної оцінки нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл та міста Кролевецького району.

          Засідання конкурсної комісії  відбудеться 16 червня 2014 року об 11 годині 00 хвилин в залі засідань приміщення Кролевецької районної державної адміністрації.

         Об’єкт оцінки, що підлягає приватизації:

Центр дозвілля (будівля колишнього кінотеатру „Жовтень”) по вул. Радянська, 24 м. Кролевець, Сумської області, спосіб приватизації – аукціон.

         Претенденти подають до конкурсної комісії документацію, яка надається в запечатаному конверті з описом підтверджуючих документів, що містяться в конверті, не пізніше ніж за одну годину до початку проведення конкурсу. До переліку документів належать:

         - заява на участь у конкурсі за встановленою формою;

         - копія установчого документу претендента;

         - копії кваліфікаційних документів оцінювачів, які працюють у штатному складі та яких буде залучено до проведення оцінки та підписання звіту про оцінку майна;

         - письмові згоди оцінювачів, яких буде додатково залучено претендентом до проведення робіт з оцінки майна та підписання звіту про оцінку майна, завірені їхніми особистими підписами;

копія сертифіката суб’єкта оціночної діяльності;

         - інформація про претендента (документ, який містить відомості про претендента щодо його досвіду роботи, кваліфікації та особистого досвіду роботи оцінювачів, які працюють у його штатному складі та додатково залучаються ним, з незалежної оцінки майна, у тому числі подібного майна тощо);

         - калькуляції витрат, пов’язаних з виконанням робіт.

         Місцезнаходження комісії: Кролевецька районна державна адміністрація, пл. Миру, 1, м. Кролевець, Сумської області, 41300.

         За додатковою інформацією звертатись до управління економічного розвитку і торгівлі районної державної адміністрації за адресою: вул. Комсомольська, 25,  м. Кролевець, Сумська область.

         Контактні телефони: (05453) 5-17-52, 9-15-09.

місії: Кролевецька районна державна адміністрація, пл. Миру, 1, м. Кролевець, Сумської області, 41300.

ВІДЗНАЧИЛИ КРАЩИХ ПІДПРИЄМЦІВ 2014 РОКУ

   У першу неділю вересня, підприємці відзначають своє професійне свято, яке у 1998 році було визначено Президентом України.
   Враховуючи значний вклад приватних підприємців на становлення економіки району, на апаратній нараді при голові Кролевецької районної державної адміністрації О.В. Кучерявому відзначили кращих бізнесменів 2014 року, які не лише створили власну справу, а й досягли гарних результатів у своїй роботі.
   Висловили слова щирої вдячності підприємцям за забезпечення жителів Кролевеччини товарами та послугами голова Кролевецької районної державної адміністрації Олег Кучерявий, голова Кролевецької районної ради Микола Авраменко, директор районного центру зайнятості Микола Коблюк, представники управління Пенсійного Фонду України в Кролевецькому районі та Кролевецької міської ради.
   Кращими підприємцями року, за підсумками щорічного районного конкурсу стали: Куліш Олександр Васильович,  Куліш Тетяна Анатоліївна, Лисенко Анатолій Григорович, Терещенко Олена Сергіївна, Срібранець Микола Борисович, Геращенко Роман Вікторович, Ханалієва Світлана Борисівна. Переможці отримали Грамоти та квіти. Виступаючі побажали їм міцного здоров’я, благополуччя та розвитку, а також мирного неба над головою.

ВІДЗНАЧЕНО КРАЩИХ ПІДПРИЄМЦІВ КРОЛЕВЕЦЬКОГО РАЙОНУ (2)

З нагоди святкування Дня підприємця, що відзначається в першу неділю вересня, та підтримуючи місцевих виробників товарів та надавачів послуг на апаратній нараді при голові Кролевецької районної державної адміністрації Олега Шпринделя відбулося нагородження переможців щорічного конкурсу «Кращий підприємець 2013 року» та відзначено кращих товаровиробників району.

"Виконуючи завдання та доручення Президента України щодо вирішення актуальних проблем регіону – ми визначаємо шляхи для створення сприятливих правових, економічних, організаційних та інших умов для стабільної та ефективної роботи місцевих товаровиробників», - зазначив очільник Кролевецького району Олег Шприндель.

ПІДКАЗКА ПІДПРИЄМЦЮ: ЗАМІНА СТАРИХ КВЕД НА НОВІ

Відповідно до наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010, № 457 "Про затвердження та скасування національних класифікаторів" з 01.01.2012 р. набрав чинності національний класифікатор України ДК 009:2010 "Класифікація видів економічної діяльності" (далі –  КВЕД-2010).

Попередній класифікатор КВЕД-2005 на підставі цього наказу втратив чинність 31.12.2012 р. Але  наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2013 р., № 113 чинність класифікатора КВЕД-2005 було відновлено на період до 31.12.2013 р.

ПІДТРИМКА ТА РОЗВИТОК МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В КРОЛЕВЕЦЬКОМУ РАЙОНІ - ПРІОРИТЕТ ВЛАДИ

На виконання Закону України та завдань Президента України щодо створення сприятливих умов для розвитку малого та середнього бізнесу в районі діє «Програма підтримки малого та середнього підприємництва в Кролевецькому районі на 2013-2014 роки»

ПІДТРИМКА МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ

Наприкінці червня, в залі засідань  Кролевецької районної державної адміністрації відбувся виїзний семінар Комунальної установи «Сумський обласний Фонд підтримки підприємництва» Сумської обласної ради.

Більше статей...

  1. НАВЧАЮТЬСЯ БЕЗРОБІТНІ